Novinky

06.02.2019 PRAVIDLA ÚHRAD A STOREN PLATNÁ PRO LETNÍ TÁBORY 2019

Na našem webu v části tábory / smluvní podmínky naleznete pravidla platná pro rok 2019.

05.02.2019 PROPOZICE A PŘIHLÁŠKA NA SKŘIVÁNKA A RECITACI

Propozice a přihlášky naleznete v části Ke stažení.

17.01.2019 PLETENÍ Z PEDIGU: ZRUŠENO

Hezké odpoledne, vzhledem k malému počtu přihlášených, musíme bohužel nedělní pedig zrušit. Omlouváme, děkujeme za pochopení a těšíme se na další příležitost k setkání.

STUDIUM PEDAGOGIKY PRO PEDAGOGY VOLNÉHO ČASU

12.04.2018






VE SMETANCE BYLO ZAHÁJENO STUDIUM PEDAGOGIKY PRO PEDAGOGY VOLNÉHO ČASU VYKONÁVAJÍCÍ DÍLČÍ PŘÍMOU PEDAGOGICKOU ČINNOST
 
 
Nový Bor 6. 4. 2018 – 25. 5. 2018 – Více než 20 vedoucích kroužků, táborových vedoucích a dobrovolníků zahájilo ve Smetance studium, po jehož ukončení účastníci splní kvalifikačních ukazatele pro pozici pedagog volného času vykonávající dílčí pedagogickou činnost.
 
Ve Smetance spolupracujeme s řadou externích vedoucích, dobrovolníků, jedním slovem přátel, bez kterých by nešlo naše aktivity zajistit. Jejich zapojení, elán a nápady jsou tím, co dělá Smetanku Smetankou.
 
Velmi si naší spolupráce vážíme a dlouhou dobu jsme přemýšleli jak více tuto vazbu posílit a co nového tomuto kolektivu nabídnout. V průběhu roku podnikáme zážitkový teambuiding i společná setkání, ale chybělo nám něco, co jsme dlouho chtěli i potřebovali. Tedy program, který by poskytl potřebnou kvalifikaci a zejména nabídl možnost osobního rozvoje účastníka.
 
Dlouho jsme se odhodlávali a vždy se objevily tzv. hořící neodkladné překážky, které nám daly důvod tuto strategickou aktivitu posunout. Nicméně nakonec se to podařilo a 6. 4. 2018 studium odstartovalo.
 
Studijní program představuje souhrn základních teoretických i praktických poznatků v oblasti pedagogiky volného času, které by měl znát každý pedagog pracující v oblasti zájmového vzdělávání. Přes definování prostředí, ve kterém pedagogika volného času probíhá, se věnujeme osobnosti pedagoga, cílové skupině, jednotlivým částem pedagogického procesu, možnostem zapojení cílové skupiny do výchovně vzdělávacího procesu. Teoretické poznatky vždy aplikujeme na konkrétní pedagogickou práci účastníků programu.
 
Po absolvování budou účastníci schopni sestavit plán pedagogické práce tak, aby vedl k rozvoji klíčových kompetencí cílové skupiny a byl v souladu se základními principy pedagogiky volného času a v souladu s novými trendy v oblasti zájmového vzdělávání.
 
Průvodci celým studiem jsou certifikovaní lektoři Národního institutu dalšího vzdělávání Olča Koutná a Láďa Hlavinka. Ale pomáhají i další, například Tereza Jeřábková si připravila blok o šikaně a Vláďa Hrebíček zapojuje outdoorové teambuildingové hry, do kterých jsou prakticky promítnuty teoretické vědomosti.
 
Velmi důležitým momentem je i prostor pro vzájemnou výměnu zkušeností a řešení problémů, se kterými se lidé perou a nyní vidí, že řešení je často jednoduché a že na to nejsou sami.
 
V závěru programu budou účastníci zpracovávat a odevzdávat vlastní metodický list, složí odborný test a čeká je i obhajoba před zkušební komisí.
 
Ačkoli se realizace tohoto studia zdá pouze drobným krůčkem, tak pro Smetanku se jedná o velkou událost, kterou si chceme udržet i do dalších měsíců a let. Již při přípravě jsme vnímali zájem u dalších z našich dobrovolníků a vedoucích a byli jsme i osloveni z ostatních domečků.
 
Ladislav Hlavinka
DDM Smetanka